Home

Format[edit | edit source]

The series consisted of twelve heats featuring eight robots each. In a departure from Series 5, the first rounds of each heat consisted of two four-way melees, similar to the eliminators of Series 4, with two robots from each melee progressing to the second round, consisting of one-on-one battles. The two second-round winners would face each other in the Heat Final, the winner of which would progress to the Semi-Finals.

The Semi-Finals followed the same format as in Series 5, each beginning with three one-on-one battles between the heat winners. The three-way ‘Losers Melee’ returned, where one of the robots which lost in the first round would be reinstated and join the Round 1 winners in the second round. Two winning robots from the second round of each Semi-Final would go through to the Grand Final, where they were paired off and fought in two one-on-one ‘Eliminators’. The winners of each ‘Eliminator’ would face each other in a final battle to determine the series champion. As with Series 5, third and fourth place finishes were determined by a ‘play-off’ between the losing robots from each ‘Eliminator’.

Robots

Ares
Пока активен щит, робот замедляется на 33%
Откат способности: 16 с → 18 с

Hades
Пока активен щит, робот замедляется на 20%
Прочность 140k → 160k
Скорость 52 км/ч → 53 км/ч

Nemesis
Пока активен щит, робот замедляется на 20%
Прочность 180k → 190k
Скорость 52 км/ч → 54 км/ч

Теперь Ares замедляется на треть, пока активен Absorber. Это должно дать вам больше пространства для маневра, когда вы сражаетесь против этого робота. То же самое случилось с Nemesis и Hades, но в их случае мы подняли другие параметры, чтобы помочь им сражаться наравне с Ares.

Наконец, способность Ares теперь восстанавливается чуть дольше, чтобы новый модуль Phase Shift не делал его слишком сильным.

Bulgasari
Прочность 175k → 190k
Скорость 40 км/ч → 45 км/ч
Физический щит 217k → 232k

Это должно помочь старику Bulgasari сражаться наравне с роботами поновее.

Falcon
Сопротивление урону 66% → 60%
Прочность 155k → 188k

Меньше сопротивлений в “танковом” режиме, но больше прочности в целом. Так вы будете выживать дольше с активной способностью Fangs Out и более эффективно ремонтироваться.

Raven
Прочность 168k → 178k
Скорость 47 км/ч → 50 км/ч
НОВЫЙ ЭФФЕКТ: Raven получает +20% к урону на 8 секунд после активации способности. Второй прыжок обновляет эффект

В отличие от Falcon, Raven никогда не получал преимуществ за выход из укрытия. Это изменение должно мотивировать пилотов Raven сражаться более смело.

Griffin
Прочность 158k → 165k
Скорость 35 км/ч → 38 км/ч

“Мы только что усилили Raven. Почему бы не сделать то же самое с Griffin?”
Действительно, почему бы и нет?

TMC — Transatlantic Military Corporation

Destrier

GL. Patton

Griffin

Fury

  1. The Transatlantic Military Corporation is most likely centered in North America and Western Europe. Based on the names of the robots (e.g. General Patton), it is safe to conclude that they are probably centered around English-speaking (or Anglo-Saxon) nations. It is probably that these nations banded together into a capitalistic business that makes money by developing, manufacturing, and selling arms, as well as keeping a self-defense force of War Robots.
  2. Based on the types of robots maintained by the TMC’s military, it seems that they focus on heavy assault; the general repetition of equipment hardpoint types seems to be aimed at mass-mounting each robot with the same weapon to focus specifically on one type of combat. Also, TMC robots seem to focus on outgunning their opponents, with this alliance sporting several bots notable in their firepower categories. Another notable detail is the Rhino may be speculated to be in this faction, although this is unconfirmed:

The Gl. Patton used to be the only robot to sport 4 light hardpoints and be able to fire all 4 at once. A recent update introduced the robot Blitz, which is the second robot to have 4 light hardpoints that can be used at once, and another dragon robot Ao Qin recently introduced also wields four light hardpoints.

  • The Griffin currently is one of the 2 Heavy bots with the Jump ability. The other is the Inquisitor, which also has stealth attributed to it.
  • The Griffin also has the same hardpoints as that of the Rhino.

Fury sports three heavy hardpoints at once, bringing the most firepower of any bot (tied with the Butch). However, it has more instant damage potential, due to its ability to fire all three at the same time, whilst the Butch has to use its Quick Draw ability, which has a long cooldown.

Секреты игры War Robots

Как мы уже сообщали в игре существует несколько уровней, а так же типов роботов. Например, легкие, средние или тяжелые роботы, все они имеют свои характеристики и способности.

Совет 1. Если вы хотите заполучите желаемые контрольные точки, для этой миссии лучше все подойдет легкий робот. Он быстро двигается и может прыгать с холма на холм, но его легко уничтожить. Если у вас хорошая команда и сможет вам обеспечить прикрытие, но у вас будут отличные шансы собрать все нужные точки.
Совет 2. Прежде чем выйти в бой обязательно прокачайте своего железного воина.
Совет 3. Каждый апгрейд робота имеет свое время истечение, поэтому что бы не пропустить момент завершение улучшение, обязательно подпишись на специальное уведомление

Это очень важно. Отключить подобное сообщение вы сможете в любой момент.
Совет 4

Попробуйте своей командой создать тактику или придумать стратегию и играть по ней. Такие бои имеют все шансы на победу.

War Robots — лучшая мобильная игра 2018 года на Андроид

Strategy

This rocket launcher is similar to the Pinata in terms of fire rate, damage type, damage radius, and the reloading mechanism; however it has more ammunition (25 rockets).

The rockets explode upon impact causing splash damage. Splash damage allows rockets to damage nearby enemy robots, robots protected by a physical shield, and robots behind cover. However, while very similar to the Pinata, the Orkan does more damage per rocket.

Due to «smart reload» mechanism, it is able to unleash a single rocket or the entire volley of rockets on a target, and also it can continue to be fired while it is reloading. The rockets need to make contact with the enemy robot, or else they will continue to fly to their maximum distance.

Firing a small part of your salvo is good against a weak or wounded target — a pilot can fire only as many rockets as necessary to destroy it. This leaves the weapon ready for the next engagement with a shorter reload time to completely refill. This characteristic was added to Pinata, Tulumbas and Pins in update 2.9.0

The Orkan has one of the shortest effective ranges of any weapon and a lower damage per minute than its most common competitor, the Taran. Another consideration is that the rockets have a relatively slow speed and small splash radius, and faster robots can avoid taking damage entirely at longer ranges by outrunning its rockets. The weapon is best used at a very short range where the rockets are more likely to hit. This weapon also has difficulty in aiming at targets when the enemy is in mid-air, causing most rockets to miss. However, this is not a problem at close range.

One could fire a short burst of rockets when corner-shooting against a more powerful opponent to deter them, giving them the impression that your weapons are fully reloaded when they are in fact almost empty. Firing only a small burst is crucial as firing all your rockets defeats the purpose of this tactic, which is to deter enemies until your weapons have fully reloaded. One can also fire rockets at the sides of obstacles to damage enemies hiding behind cover, due to the Orkan’s splash damage. 

Полное описание

Игра War Robots позволит вам насладиться всеми преимуществами пилота одного из крутых и огромных боевых роботов, готовых сражаться до последнего и уничтожать всё на своём пути. Стрелялка обязательно порадует всех фанатов и поклонников тематики Танков.

После запуска и старта WWR, вы окажетесь в ангаре, в котором можно выбирать и улучшать своих механических бойцов. Можно проходить миссии в одиночку или состязаться в клановых схватках. За успешное выполнение заданий, захват контрольных точек и уничтожение противников, геймер получает различные бонусы и валюты, в том числе: золото и серебро, за которое можно покупать новых гигантов и прокачивать характеристики имеющихся роботов.

Сражаясь в баталиях на просторах арены, не стоит забывать о ведении стратегически продуманной тактики. Совершайте хитрые манёвры, прикрывайте союзников и зовите друзей на помощь в критических ситуациях. Используя улучшения во время боя, можно значительно поднять шансы на победу над врагом. Стоит отметить огромный арсенал оружия на любой вкус. Вашего робота можно оборудовать мощными лазерами, пулемётами, бластерами, ракетницами, плазменными пушками и так далее. Не станет лишним прокачать слоты брони, специальные сенсорные маяки и датчики, позволяющие не только своевременно обороняться, но и обнаруживать оппонентов на карте.

Помимо приобретения разного орудия по ходу игры, можно экипировать своего железного друга и нарастить его мощь во встроенном магазине, разнообразив тем самым варианты геймплея. Некоторый контент доступен бесплатно, а вот наборы уникальных умений придётся покупать. С другой стороны, заметно повысить мощь «меха» можно за счёт прохождения командных заданий. Регулярно проверяйте, какие задачи поставлены перед вашим кланом.

В самом начале Вар Роботс, вас встретит удобный подсказчик. Управляя роботом, пользователи смогут подробно изучить все особенности игры, к примеру, какие кнопки предназначены для стрельбы из пулемёта или позволяют запустить ракету, как правильно навести прицел на вражескую технику, совершить атаку, нанести максимальный урон, захватить чекпойнт и прочее.

Вы сможете установить War Robots на ПК. Для работы достаточно иметь эмулятор BlueStacks 4.

Системные требования компьютерной версии:

  • ОС Виндовс 7, 8, 8.1, 10;
  • Многоядерный процессор Intel или AMD 2,4 Ггц и выше;
  • Оперативной памяти от 2 Гб RAM;
  • Свободного места на жёстком диске: 4 Гб;
  • Видеокарта, совместимая с DirectX 9.0c;
  • Широкополосное подключение к интернету для онлайн игры.

FFA — Freedom Fighter’s Alliance

Golem

Due to its only robot’s name having roots in Jewish folklore, as well as the Hebrew markings on the previous Golem model, the FFA may be centered around Israel. However, due to the game only having one definitive robot available for the FFA, it is unknown whether other countries belong to this faction.

  • There was a prototype of a bot with the same color scheme as a Golem, it might be another FFA bot. However, it never made it into production. It was a heavy bot called the Robespierre, was slower than Natasha, equipped with 1 Heavy, 2 Medium, and 1 Light hardpoints. It never made its way to the live server. This may be because of its extremely high firepower.
  • Based on the only definite robot currently available, FFA robots seem to sacrifice armor for large amounts of firepower and a decent speed; the Golem shares a similar weapon loadout with the German Leo but with a little over half the hitpoints and a considerably better speed.
  • The Golem holds the record of being the only robot to have one of each type of hardpoint: light, medium and heavy.

UK vs Germany Special[edit | edit source]

Main article: UK vs Germany Special

After Series 6, a special competition was held where robots from the UK competed against robots from Germany to see which country had the better robots.

Robots Competing:

  • UK: , Judge Shred 2½, Corkscrew, Fluffy.
  • Germany: Delldog, Dynamite, Das Gepäck, Ansgar’s Revenge.

Round 1

  • 259 (UK) vs Judge Shred 2½ (UK): 259 won
  • Delldog (GER) vs Dynamite (GER): Delldog won
  • Corkscrew (UK) vs Fluffy (UK): Fluffy won
  • Das Gepäck (GER) vs Ansgar’s Revenge (GER): Das Gepäck won

Round 2

  • 259 (UK) vs Fluffy (UK): Fluffy won
  • Delldog (GER) vs Das Gepäck (GER): Das Gepäck won

Final

Fluffy (UK) vs Das Gepäck (GER): Draw

History[edit | edit source]

In 1999, Viacom, parent company of TNN, was interested in broadcasting a robotic sports programme. Originally, Viacom executives Albie Hecht and Kevin Kay were looking to broadcast a series of FIRST (For Inspiration and Recognition of Science and Technology), but passed on the opportunity after deeming a pilot of the show to be boring. They then negotiated with Trey Roski’s BattleBots, but were unsuccessful as Roski opted for Comedy Central instead. Eventually, after viewing the MTV Pilot, they decided Robot Wars would be perfect for TNN, due to its simpler, more exciting premise compared to FIRST. A deal was therefore signed with Mentorn to commission six episodes for an American spin-off of Robot Wars, called Robot Wars: Extreme Warriors.

At the time, Hecht and Kay were converting TNN into a pop station, which was soon to broadcast professional wrestling show WWF Raw is War. They felt Robot Wars would be a match for World Wrestling Federation programming, since both shows were considered sports entertainment, a genre where athletics was staged. To further entice WWF fans, Mick Foley, who had then recently retired as a full-time WWF wrestler, was hired as the host of Extreme Warriors. TNN aimed to start broadcasting Extreme Warriors before Raw is War, in order to maximise viewership for the WWF show.

For Extreme Warriors: Season 2, Mentorn selected which robots would participate from applications sent to its website. The majority chosen, such as Snookums, were inexperienced, with many only previously competing in BattleBots for a year maximum. Few BattleBots veterans attempted to join the show; reasons for this included strong ties with the rival robot combat show, and refusal to participate in anything that Steve Plotnicki was associated with. Some that did apply were rejected, including Son of Whyachi, believed to be because Mentorn wanted few machines deeply connected with BattleBots. Of the few veterans that successfully applied (including Todd Mendenhall, Robert Pitzer and Patrick Campbell), most had different reasons for jumping to Robot Wars. Some wanted to join the robot combat show that would prevail, others desired more toy royalties and television exposure they did not receive from BattleBots, and some simply were loyal to neither side. Pitzer and Dan Danknick, however, felt Robot Wars would ultimately prevail over BattleBots in the United States.

«Trey is trying to prove something to his dad, but the writing is on the wall now. Robot Wars will come into the United States with Viacom’s backing and Comedy Central won’t matter. I’m making friends here. I’m trying to bring Team Raptor into every aspect of this sport. I don’t owe anybody anything. I’ve spent tons, and nobody is really paying us back completely yet«
— Robert Pitzer

Following criticism from British roboteers over the production company’s lack of treatment to them, Mentorn responded by generally adhering to the needs of the American teams. This included providing three daily meals free of charge, situated in double-decker buses that contained booths and tables. The Robot Wars technical crew and production staff also assisted the teams, by providing the robots with specialised 40-Mhz radios, and failsafes. Each team also received $2,000 for competing.

PRC — People’s Republic of China

Ao Qin

Ao Guang

Ao Jun

Based on the name, it can be safely assumed that the PRC is centered around East Asia, specifically China. The PRC is the name for China’s government in real life.

The PRC was announced on Pixonic’s Facebook page but didn’t have any robots in the store until Update 4.7.0.

There was false speculation that the Inquisitor robot may be a possible robot for this faction, but its in-game description states that it belongs to an extremist religious faction, bordering on the fanatical, which ruled the PRC out.

The three PRC robots are as follows: Ao Guang, Ao Qin, and Ao Jun. The Ao Qin is available for Gold while the Ao Guang is can also be acquired with components and the Ao Jun can only be bought with components.

These robots all seem to emphasize good mobility and offense, with their abilities granting them increased speed and extra firepower, as well as temporary and limited damage resistance to compensate for their under-average health. The emphasis placed on speed, firepower, and a relatively small profile is similar to the armoured vehicles used by the Chinese military in real life.

Системные требования

Прежде чем скачать игру вы должны убедится что вам смартфон или планшет полностью подходить под требования, установленные разработчиком. В противном случаи игра вовсе не станет или постоянно будет лагать.  Часто игроки сообщают о багах и прочих ошибках разработчикам, но все дело в параметрах которыми обладает ваше устройство. Что бы избежать подобные эксцессов вы заранее можете ознакомится со списком параметров, которыми должен обладать ваш девайс.

Версия Android 4.1+
Актуальная версия игры 6.1.0
Производитель PIXONIC Inc.
Платформы Android, iOS, Fire OS
Особенности 3D, Online

Царь горы

Зима 2018

После возвращения «Смертельной битвы» мы опробуем режим «Царь горы». В этом режиме две команды сражаются за один активный маяк. Когда команда удерживает маяк, она получает очки — но в каждом маяке есть ограниченное количество очков. Как только запасы исчерпаны, маяк отключается и активируется другой. Матч продолжается, пока одна команда не наберет достаточно очков для победы, или пока таймер не дойдет до нуля.

«Царь горы» уже создает довольно интересные ситуации. Команда, которая захватывает маяк первой, получает ощутимое преимущество, поэтому быстрые роботы становятся очень полезными.

Как только вы захватываете маяк, нужно его удержать. Дальнобойные роботы могут с этим помочь, прорежая ряды врага по мере приближения. Но учитывайте, что в «Царе горы», как в обновленной «Смертельной битве», будет больше укрытий, и когда враги все-таки доберутся до маяка, отбиваться будет очень непросто. Так что не надейтесь на снайперов слишком сильно.

Звучит интересно? Вы уже можете попробовать «Царя горы» на ближайшей тестовой сессии.

Расписание тестового сервера (МСК):

  • 09 декабря: 13:00-16:00, 22:00-01:00
  • 10 декабря: 02:00-08:00, 13:00-16:00, 22:00-01:00
  • 11 декабря: 02:00-08:00

Как присоединиться к тестированию:

  • Android
  • iOS

Чтобы получать последние новости о тестовом сервере, подпишитесь на эту страницу.

Qualifying[edit | edit source]

Gyrobot, Scrap Dragon, The Stag and Shell Shock in a Series 6 qualifying battle

Main article:

Qualifying for the Sixth Wars took place prior to June 8th 2002 at RAF Newton. Battles generally consisted of four-way melees, with winners guaranteed automatic qualification for Series 6, while some losers received discretionary places. As with Series 4 and 5, the twelve seeds qualified automatically and thus did not need to compete in qualifying battles.

Some robots returned having failed to qualify for the previous wars. These included Aggrobot, Comengetorix and Judge Shred 2½.
Team Knightmare and Team Scorpion returned with Raging Reality and Spirit of Scorpion respectively, having failed to qualify for Series 5 with Spirit of Knightmare and Scorpion. Disc-O-Inferno also returned, the team having decided not to enter Series 5. Meanwhile, Dantomkia successfully qualified for the first time, having previously failed to qualify for Series 4 under a different design.

Notable robots that failed to qualify included Series 2 semi-finalist and Series 4 Tag Team Terror champion King B Powerworks, Series 4 semi-finalist Splinter (Team Ivanhoe’s first failure to qualify since Series 3 when Ivanhoe 2 was not selected), Atomic, Mini Morg, Mute and future Series 7 champion Typhoon 2. Velocirippa qualified but was withdrawn by Team Mouse in favour of Mighty Mouse as the team was only allowed to compete in the televised show with one robot.

Оружие и модули

Wasp
Снарядов в секунду 1 → 1.18, урон 3650 → 3950, временный урон 400 → 500

Pulsar
Снарядов в секунду 3.7 → 4.5, урон 1550 → 1750

Redeemer
Магазин 12 → 18
Снарядов за выстрел  2 → 3
Задержка между снарядами 0.2 сек → 0.15 сек
Задержка между выстрелами 1.5 сек → 1.3 сек
Урон за снаряд 10160 → 7250

Эти изменения больше влияют на то, как пушки ощущаются. Wasp, Pulsar и Redeemer в этом плане немного проседали из-за того, как медленно они стреляют. Мы перебалансировали их, сфокусировавшись именно на скорости, в процессе чуть их усилив.

Corona
Снарядов за секунду 1.4 → 2
Время перезарядки 1.4 сек → 1 сек

Corona и Halo теперь стреляют и перезаряжаются в одном ритме. За счет этого сочетание этих пушек на роботах вроде Griffin и Ares должно ощущаться лучше.

Lock-down Ammo
Теперь дает стопроцентный шанс обездвижить врага на 5 секунд. Роботы по-прежнему получают краткий иммунитет к эффекту после обездвиживания

Это изменение открывает ряд потрясающих возможностей: Invader, Hellburner и Mercury, обездвиживающие целые группы взрывом способности, Avenger, обездвиживающий целые команды одной очередью и так далее.
Чтобы использовать Lock-down Ammo на полную, все еще нужна хорошая практика. Но — теперь вам не нужно рассчитывать на удачу.

Обновленная «Смертельная битва»

Обновление 3.5

«Смертельная битва» порадовала тех, кому не было дела до маяков. Просто потому, что в этом режиме маяков нет — просто иди и сражайся. Как раз тут ничего не поменяется. 

В следующей версии мы решили дать больше опций игрокам, предпочитающим ближний бой

Изначально на больших картах у них было мало шансов против снайперов, так что мы обратили на этот момент пристальное внимание

Доработки зон высадки

На каждой карте у команд будет по три точки высадки. Каждый игрок сможет выбрать стартовую область в начале боя. Если ты любишь ближний бой — высаживаешься поближе к врагу. Если снайпер — начинай издалека.

Мы помечаем возможные зоны высадки дымом, так что вы всегда будете знать, откуда может появиться враг.

Больше укрытий!

Когда нужно захватывать маяки, в больших открытых пространствах есть смысл. Выходить на них опасно, но пересечь их придется, чтобы достичь маяка и принести своей команде победных очков.

Но в «Смертельной битве» маяков нет, и открытые пространства просто становятся местами, куда лучше не соваться. Поэтому  на больших открытых картах (таких как Springfield, Yamantau и Canyon) может быть очень неприятно играть против снайперов.

Чтобы дать роботам ближнего боя больше шансов отыграться против снайперов, мы добавляем на картах больше укрытий. Пока что — только в «Смертельной битве».

Best Engineered[edit | edit source]

This award was given out to the team that was judged to have the best engineered robot for that series. The award was given out in each of the first six series. From the second to the fifth series, the winning robot was chosen from a list of nominations. In the list below, the winner of the award for each series is shown in gold, followed by the other nominees.

The Best Engineered Award in the Second Wars

The Best Engineered Award in the Fourth Wars

The First Wars
Winner
Mortis
The Second Wars
Winner and Nominees
The Mule
Cassius
Chaos
Killerhurtz
Mortis
The Third Wars
Winner and Nominees
Chaos 2
The Big Cheese
Behemoth
Razer
The Fourth Wars
Winner and Nominees
The Steel Avenger
Chaos 2
Stinger
The Fifth Wars
Winner and Nominees
Derek!
Dominator 2
Firestorm 3
Spawn Again
Razer
The Sixth Wars
Winner
Anarchy

Советы

  • Остерегайтесь кислотных отходов, наносящих урон!
  • Попробуйте использовать оружие близкой дистанции в зоне центрального маяка С – она очень удобна для таких сражений! 
  • Рядом с маяками A, E расположены возвышенности, хорошо подходящие для снайперов.

Новый робот: Scorpion

Новый виток в развитии телепортирующихся роботов-диверсантов. Агрессивный робот, разработанный Yan-di, способный мгновенно переместиться в тыл врага, посеять панику и разрушение, а после, так же быстро вернуться в безопасность.

СПОСОБНОСТЬ: Backstab
Робот устанавливает транслокатор и телепортируется за спину врагу, получая ускорение, активируя систему защиты и встроенное вооружение, наносящее прямой и DoT-эффект. Повторное использование способности телепортирует робота обратно к транслокатору.

DoT
Наносит периодический урон корпусу противника.

Увеличивает скорость передвижения Титана. Эффект складывается с другими бонусами на скорость.

Робот прыгает в выбранном направлении.

Событие: Чемпионат гладиаторов

  • Выполняйте ежедневные задания, получайте жетоны, открывайте Особые Поставки с ценными наградами
  • Новые предметы в Особых Поставках: модуль для Титанов — Accelerator, робот-убийца Scorpion, легендарный пилот Iskra and специальные версии Leech, Nucleon и Quarker
  • Стычки и Арены
  • Гладиаторский Вызов: завершите 6 заданий Арены за 10 дней и получите Stellar Phantom и 2 Stellar Halo

Изменения в системе пилотов

  • Теперь умения обычных пилотов имеют 3 ранга, эффективность умений возрастает с каждой из них. Все навыки, которые уже есть у ваших пилотов, после обновления получат третий ранг
  • Легендарные пилоты могут улучшить навыки до 4 ранга.
  • Теперь специальные навыки Легендарных пилотов занимают отдельный слот и имеют максимальный уровень по умолчанию.
  • При замене навыка на случайный, есть шанс получить навык любого уровня, который доступен пилоту
  • Вы можете повысить ранг навыка за золото. Увеличение ранга не сбрасывает уровень навыка
  • Теперь вы можете смотреть рекламу, чтобы добавить опыт вашему пилоту

ПРИМЕЧАНИЕ: существует проблема, из-за которой некоторые навыки (Отчаянный интендант, Отчаянный ас, Отчаянный ловкач) не становятся мощнее при улучшении. Такие навыки бывают только третьего ранга, и даже если вы повысите их до четвертого ранга, их параметры не изменятся. Эта неполадка будет устранена в следующем крупном обновлении. Подробнее

Изменения баланса

Atomizer, Quarker, Nucleon

  • Кучность стрельбы начинает увеличиваться спустя 5 секунд непрерывного огня (вместо 2)
  • Atomizer: урон за частицу увеличен на 5%
  • Quarker and Nucleon: урон за частицу увеличен на 20%

Atomizer — это автоматическое оружие, но при наиболее оптимальном стиле игры Atomizer таковым не ощущается. Вы стреляете несколько секунд, пока он не перегреется, а после — ждете некоторое время до остывания. Затем стреляете пару секунд, потом перестаете, и снова стреляете…

Теперь Atomizer нагревается значительно дольше (что компенсировано более длительным периодом охлаждения). То же — с Quarker и Nucleon. Последним двум мы также увеличили урон, так как они явно уступают другому оружию своего класса в эффективности.

Оптимизация и исправление багов

  • Nodens больше не застревает под аркой на карте Canyon
  • Исправлены проблемы со срабатыванием Last Stand в определенных условиях 
  • Исправлены проблемы с попаданием при стрельбе в упор некоторым энергетическим оружием (Halo, Atomizer) 
  • Анимация стрельбы Ivory Scourge больше не зависает после перезарядки
  • Иконка скидки на улучшения теперь корректно отображаются на кнопках улучшения оружия
  • Исправлены проблемы со скидками на улучшения Титанов, когда улучшение было невозможно при определенных условиях 
  • Исправлена ошибка, при которой скорострельность автоматического оружия не увеличивалась, пока активна способность Leech 
  • Ao Ming больше не ходит по воздуху
  • Другие улучшения интерфейса и оптимизации

Most Original Entry[edit | edit source]

This award (also known as Best Original Entry in Series 5) was given out to the team that was judged to have entered the most original robot for that series. The award was given out in each of the first six series. From the second to the fifth series, the winning robot was chosen from a list of nominations. In the list below, the winner of the award for each series is shown in gold, followed by the other nominees.

The Most Original Entry Award in the Second Wars

The Most Original Entry Award in the Fourth Wars

The First Wars
Winner
Psychosprout
The Second Wars
Winner and Nominees
Milly-Ann Bug
Mega Hurts
Wheelosaurus
Whirling Dervish
The Third Wars
Winner and Nominees
Hypno-Disc
Pussycat
Stinger
The Witch
The Fourth Wars
Winner and Nominees
Gemini
Robochicken
Pussycat
Sump Thing
The Fifth Wars
Winner and Nominees
S3
13 Black
Eleven
The Sixth Wars
Winner
Crushtacean

RUS — Russian Empire

Cossack

Vityaz

Rogatka

Natasha

  1. The Russian Empire is most likely centered in Russia and a portion of Eastern Europe. Based on the names of the robots (e.g. Vityaz, from Latvian), the nations of the Russian Empire are probably closely associated with Russia in terms of economics and physical distances.
  2. Based on the types of robots operated by the Russian Empire, they seemingly emphasize versatility; the variety of equipment hardpoint offered means that robots armed with long-range artillery can also be equipped with short-range weapons to defend against any situations that require closing with the enemy.
  3. Additionally, the Russian Empire builds the only medium and light robots that are capable of jumping, each with a relatively short cooldown that further supports the idea of tactical diversity. The armor and speed of these robots seem to be quite balanced as well compared to the weight of their armaments; the Vityaz and Rogatka are excellent examples of this mentality in design.
  4. Notable records these robots possess:
  • Cossack is a relatively fast light bot, with a top speed of 58 km/h plus jumping ability.
  • Vityaz falls in 2nd place to Boa for top medium speed with a Heavy hardpoint, coming in at 42 km/h.
  • Rogatka is the fastest medium bot, with a top speed of 60 km/h. It is also the fourth-fastest bot.
  • Natasha is the only robot to sport two Heavy and two Light hardpoints.
Оцените статью
Рейтинг автора
5
Материал подготовил
Андрей Измаилов
Наш эксперт
Написано статей
116
Добавить комментарий